callesmat

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av admin. - 10 januari 2009 21:50

Jag, martin har varit i stockholm idag, Maria läser på skola där så jag o Annie måste fälja med pga av maten. Det e härligt.Jag får vara jättemycket med Annie. Vi går ut o går en del o läser sagor o spanar på lokalerna etc. där maria pluggar.

Maria läser till hyposyntescoach. Hon blir klar i mars, då jag börjar plugga för att bli ljudtekniker.

Vi ska dit i morgon osså o sen blire några helger till antar jag.

Ja ja nu ska jag kolla tradera sen sova.

Cya! martin

Av admin. - 10 januari 2009 16:25

Får pengar från csn för våren! Det närmaste problemet ut världen! Nu ere bara nåra hundra småproblem kvar att ta itu med. Fast sen kommer det ju fler oxå. Så ere ju alltid. Tex komma inpå bageriutbildning i höst.


Gjorde SUPERGODA biffar av sojabönor på standardingredienser- salt tahini citron vitlök färsk chili spiskummin å potatismjöl som bindemedel. I pita med sallad rödlök å sweetchilisås.

Måste vara kompakta, men steka försiktigt så de inte trillar sönder! Skulle nog vara enklare att göra små bollar nästa gång, hållbarare. Ville inte ha för mycklet kladd eller mjöl i. Blir inte torrt om man inte har för hög värme.

Tomatpure´eller tjock chilisås i kanske skulle passa för smak å konsistens dock.


På kafe Hugos i uppsala åt jag jättegoda veganska potatis-järpar med gröna linser i.


///Calle

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards