callesmat

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av admin. - 25 juni 2011 16:05

Var i stockholm och ätit lunch med mej själv.

Beställde biff för 45spänn mittemot stationen på nån dansk steakhouse/diner  som jag tyckte kändes lite pretentiös. Maten var inte riktigt super, vänlig men ointresserad service och lång väntetid. Servitörerna hade de underligaste nittiotalsmönstrade skjortorna på sig.


Å jag förstår heller inte varför jag själv inte lär mej att det är meningslöst att betala för biff på restaurang när det är världens lättaste kött att tillaga själv! Blir ju mycket billigare att gå till saluhallen. Nu var den här iallafall billig å hyfsat mör. Men såsen var tråkig å konstigt sur, sk råstekt potatis som helt enkelt var som runda å platta pommesfrites, om än krispiga. ;) Oxå  grovt och slarvigt hackad isberg med två hela och råa svampinjoner, fyra cocktailtomater och nåt mer som jag inte ens minns - för 24kr! Det där borde ingå tycker jag. Men man kan ju gissa hur köttet kan vara så billigt om de lägger ockerpriser på tillbehören. Bredvid mej satt en man som oxå fick vänta länge, på en torr kycklingfilé - det syntes redan innan han skar i den . Jag har ätit mycket bättre på irländska pubar för bara lite mer pengar....

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards