callesmat

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av admin. - 30 mars 2011 21:16

  Mald småfisk

Av admin. - 30 mars 2011 15:24

Jag gjorde ett pasta-strö. Något crunchigt som blir en kontrastbrytning mot mjuk spagetti eller ris att strö över på tallriken. Kan oxå toppa en gratäng med lite fett innan den går in i ugnen, med eller utan ost.

Kanske gratinera på ngn smakrik fiskfilé, jag kan tänka mej gädda eller gös.

Gratinera på slutet över skivad råstekt ugnspotatis. Då är det gott att blanda i lite svarta oliver (tack "Vårans Anette").

Eller mala lite mer, blöttlägga och använda som utdrygningmedel i te x köttbullar?

Nu använde jag helt enkelt vad som fanns hemma till min blandningen. Den består i torkat bröd från igår, några skorpor, torkad svamp, vallmofrön, oregano, lite vitlökspulver en aningen salt och lätt rostade solrosfrön. Allt mald i matberedare. Börja med brödet  och svampen. Bara några "pulsar", innan du tillsätter resten förutom oregano, vallmo, vitlök och salt. Det kan blandas i efter. Jag var ute efter "olika storlekar på innehållet" - dvs fin och grovmalt samtidigt. Gott!


 

Ser lite ut som musli. Går nog att använda som det oxå om det inte vore för vitlöken. Smakar lite som en blandning mellan popcorn och musli faktiskt. Ni som följt bloggen vet att jag älskar tillbehör!













.....

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards