callesmat

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Makaroner å köttbullar !?

Av admin. - 8 februari 2011 16:57



Köpte torkade "soya-chunks" av märket TRS. Svällde i vatten en halvtimme å stekte i lite smaksatt olja. Smakar lite som makaroner OCH köttbullar. Intressant. Inte äckligt. Men intressant. Gott med chiliflagor å sesamfrö. Currysås eller wok.

 
 
Paulina

Paulina

8 februari 2011 20:45

tjatja, svara gärna på min fråga på bloggen:)

http://pawo.bloggplatsen.se

 
sanna

sanna

9 februari 2011 17:20

vilken härlig blogg. kul med någon som skriver om lite annat än nyaste stövlarna på stureplan , eller hej jag har sju barn men mår bra, kika in ;P :) haha . jag är tyvärr superdålig på att laga mat, skyller på min bror som blev västergötlands bästa kockelev när han gick ur skolan och nu driver han en restaurang i borås tillsammans med sin sambo, så där fick han allt matintresse och jag fick resterna, hahah vad rolig jag är :) underfundigt va :) kram på dig å ha det gott.

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

admin.

21 februari 2011 20:46

tack för komplimanget!

men håll i dej ang "har sju barn" ... http://mammagala.se/main.html

...och med förbannade banners på hela sidan såklart. Man gör allt för att kunna göra reklam för en massa saker.
precis som på "fejjan". Det e alltid försäjlning. Typ här e en ny trend att exploater!!
Å varför e 90% av alla jobb på amv sälj-jobb?? Att skapa behov. Som inte finns. skapa jobb. för de behövs inte innan, vi måste skapa dem....produktionen e mättad, det finns inte tillräckligt med arbetsuppgifter åt alla. Därför måste man skapa nya marknader/uppgifter och pracka på konsumenter NYTT skit, som de skulle kunna köpa begagnat. överallt REKLAM REKLAM REKLAM REKLAM. och REKLAM

Vi omdiskuteras inte som medborgare utan konsumenter.

man tvingas arbeta för det ÄR så, inte för det kanske BEHÖVDE vara så. Allihopa -Läs boken arbetarsamhället - hur arbetet överlevde teknologin av uppsaladoktoranden Roland Paulsen. suck


Men jag snackar bara ut i rymden kanske :) Blir så trött på upprepningar.

http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifran__saljsekten

 
nellie

nellie

9 februari 2011 17:43

Är du DAGENS BLOGG? Kolla själv!
Vann du inte? Kolla efter fler chanser i min blogg!

http://www.nellieuknow.bloggplatsen.se

 
sanna

sanna

9 februari 2011 20:13

haha men du har ju helt rätt.. så är det ju, galet sjukt. jag skulle hellre vara arbetslös än behöva jobba inom telefoni eller nåt sånt. ja menar, en kvinna ringde mig från någon tidning och undra om jag ville börja prenumerera på KALLE ANKA... jag sa: jag är 23, singel och inga barn, vad FAAAAAAN TROR DU ??? alltså... nej... jobb bara för jobbets skull , nej nej nej.. reklam å sån skit går bort. kram

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

admin.

20 februari 2011 16:02

hahaha jo

ang fejjan; http://www.market.se/Brancher/Ovriga/Nu-ar-det-bevisat-Facebook-driver-trafik-till-e-butiken/

"Konsumentgenererat innehåll. Som kundrecensioner och ”gilla”-knappar."

bara business. zzzzzz!

 
Jossan

Jossan

10 februari 2011 07:52

Cool blogg hihi.

http://www.jossanf.blogg.se

admin.

10 februari 2011 13:40

tack som tusan!

 
Joanna

Joanna

10 februari 2011 12:59

Måste ge dig komplimanger både för att du skriver roligt och rappt och för att många av dina recept är riktigt bra!!

Ha det!!

från en annan matglad med allt vad det innebär...

http://www.joannasblogg.bloggplatsen.se

admin.

10 februari 2011 13:39

tack tack!!

 
sanna

sanna

11 februari 2011 18:17

hahahaha :) klockrent. ha en trevlig helg med massa smarrig å härligt god mat :)

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

admin.

11 februari 2011 22:36

desamma!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av admin. - 23 november 2016 22:38

Jag är en kock som jobbar med mat till skolbarn i storhushålltill vardags. här är lite exempel på recept som jag och min kollega använder oss av som vegetariska alternativ   ______________________________________   Vegetarisk mat för skolkök o...

Av admin. - 10 november 2011 11:58

  Små barn kan ha en hel del problem med bröd som har för tjock skorpa. Ett tips är att linda in brödet i aluminioumfolie efter halva tiden i ugnen, ca 20min. Efteråt lindar man in brödet i en våt handduk.   På första bilden en ny begynnand...

Av admin. - 10 november 2011 11:31

    Ratatouille medelst gröna saker jämte tomatsås med rökt paprika! Sen lite falafel å grönsaksbiffar för att tillägga lite krunsch. Kände det behövdes för att få ungarna att våga prova mer. Den här maten var uppdelad i fyra. "Grillade" grönsak...

Av admin. - 9 november 2011 17:45

  Innertemp 72grader, fisk 52-55grader   Marockanskkyckling   Kycklingfilé, marineras i garam masala och citron, S+P. Bräsera i kycklingbuljong med paprika, kyckling, russin, persilja, rödlök/purjo och kikärtor  Ris/couscous/bulgur   ...

Av admin. - 10 september 2011 12:42

  Kanske prova att marinera och dubbelpanera falukorv nångång. Bra sätt att måhända försöka "hotta" till en ganska tråkig produkt. Men helst kyckling-falu tycker jag.  Den känns inte lika fet i smaken. Vända korvskivor i nån kladdmarinad med kans...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards