callesmat

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Jippiii!!!

Av admin. - 7 januari 2010 20:47


Frilandstimjan är tillbax i butiken! Idag mottog jag oxå ett stycke Focusrite Saffire LE ljudkort.

 
 
Ingen bild

Malin

16 februari 2010 17:13

Kan du inte tipsa mig om lite roliga efterätter / bakverk som inte är så farliga? Gjorde just pepparnötter med dinkelsikt och rapsolja istället för vete och smör, men sockret finns ju kvar. Söta med sirap bara (finns lite i dem) - är det bättre? Ngt annat naturligt att söta med? Tar man typ äppeljuice blir det ju extra vätska...

 
Ingen bild

Calle säger

17 februari 2010 14:37


jag ska fundera på det.

honung är nåt som jag kommer spontant tänka på, socker e ju socker men det finns ju nyttigare å minre nyttigt ju. Ganska orafinnerad och naturligt är bättre, honung å "smutsigt" socker. Dem sista menar jag muscovado osv, men det e ju mera vuxensmak ofta. Jag tycker att ska man göra kakor kan man inte försöka komma bort från det onyttiga då kn man ju äta rågbröd.

i medelhavet har man ofta olja i kakor, men inte alltid (smör är oslagbart). Själv är jag inte så superhot på matolje-kakor, de får en annan sprödhet å blir inte lika goda. Men du har kan ske lyckats!!

en annan sak med bakning är att alltid när det ingår mjöl i ett recept, vad det än är, så bör man ha lite salt med. Förhöjer smaken på mjölet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av admin. - 23 november 2016 22:38

Jag är en kock som jobbar med mat till skolbarn i storhushålltill vardags. här är lite exempel på recept som jag och min kollega använder oss av som vegetariska alternativ   ______________________________________   Vegetarisk mat för skolkök o...

Av admin. - 10 november 2011 11:58

  Små barn kan ha en hel del problem med bröd som har för tjock skorpa. Ett tips är att linda in brödet i aluminioumfolie efter halva tiden i ugnen, ca 20min. Efteråt lindar man in brödet i en våt handduk.   På första bilden en ny begynnand...

Av admin. - 10 november 2011 11:31

    Ratatouille medelst gröna saker jämte tomatsås med rökt paprika! Sen lite falafel å grönsaksbiffar för att tillägga lite krunsch. Kände det behövdes för att få ungarna att våga prova mer. Den här maten var uppdelad i fyra. "Grillade" grönsak...

Av admin. - 9 november 2011 17:45

  Innertemp 72grader, fisk 52-55grader   Marockanskkyckling   Kycklingfilé, marineras i garam masala och citron, S+P. Bräsera i kycklingbuljong med paprika, kyckling, russin, persilja, rödlök/purjo och kikärtor  Ris/couscous/bulgur   ...

Av admin. - 10 september 2011 12:42

  Kanske prova att marinera och dubbelpanera falukorv nångång. Bra sätt att måhända försöka "hotta" till en ganska tråkig produkt. Men helst kyckling-falu tycker jag.  Den känns inte lika fet i smaken. Vända korvskivor i nån kladdmarinad med kans...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards