callesmat

Alla inlägg den 21 november 2009

Av admin. - 21 november 2009 17:03

...eller nä inte så värst, men äre nån mer än jag som tycker att Niklas på tv framstår som lite nedlåtande när han pratar så förbaskat välartikulerat, långsamt och upprepande.

Lite typ (hittar på); 




"S P I S K U M M I N    h e t e r    C U M I N    p å    e n g e l s k a,    d e t    ä r   e n    H E L T    a n n a n    s a k    ä n    s v e n s k a n s    k u m m i n    s o m   h e t e r    C A R A W AY    p å    e n g e l s k a!    F O L K   F Ö R V Ä X L A R    d e m    l ä t t    m e d    v a r a n d r a   i   r e c e p t   s o m   a n g e r  C U M I N.   

S å    o m    n i    h i t t ar    e t t   r e c e p t    d ä r    d e t    s t å r    C U M I N   ä r   d e t   a l l t s å   f  r  å g a n   o m    S P I S K U M M I N    o c h    I N T E   k u m m i n    s o m   h a r    e n    g a n s k a    B I T T E R    s m a k…"

Jaaaaaaa vi hajjar, och det där vet vi oxå efter tretti sek på wikipedia. Men så är det väl med mycket av populärkulturen? Om man är så  pass intresserad att man bara kan lite om ett ämne så vet man ofta stora delar av vad som visas redan. Ja det är klart relativt.


Hans kunskaper känns även väldigt mellansvensk medeklass-kockskoleutbildning mellan 1995-2000. Inte att det är nåt fel med det, bara en observation.

Obs! Jag är kanske precis likadan i mina inlägg, bara som att jag orkar skriva ut en sån där grej är väl rätt  nedlåtande :).  Men i övrigt är det bara ett väldigt gnäll kring Per Moberg. Eller så är det "meningen" att vi ska tro det. Jag vill ge lite gnäll- alternativ. Gnällternativ.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards