callesmat

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av admin. - 16 oktober 2009 14:19

Det har varit lugnt på jobbfronten på sistone men det går ingen nöd på mej för det. Jag håller mej sysselsatt oxå. Har tillslut gjort slag i saken med att laga min underbara Warwick Noddy Meidel no.802 elbas, se bild. En av de bästa basar jag spelat på nånsin.

På översta bilden en Gakken sx-150 analogsynth- därefter en hembyggd patchbar analog modulärsynth. Sista bilden föreställer en aioli jag gjort i stenmortel på enbart vitlök, salt och kallpressad rapsolja. Inga ägg, vinäger eller sånt tjafs!


 


Jag såg nyss filmen Terminator Salvation. Obs "spoiler alert!" Rullen är full av klyschor och action för actions egen skull,för mycket explosioner och maskinjakter som inte för historien framåt. Det känns bara tröttsamt efter en stund. Sen visste jag ungefär vad som skulle hända efter alla bakom kulisserna program på tv när filmen kom ut. Dessutom kvinnor som behöver skyddas eller stannar hemma medans männen går ut i slagsmål. Eller vad sägs om (hehe avskyr det uttrycket) en dataanimerad Arnold? Nej han är inte med i filmen själv!!

Hjältarna springer runt och har "Tintin-tur" medans ineffektiva och långsamma terminators drar ut på dödandet genom att TYPISKT slänga runt med folk över halva rummet!! Det e ju bara att vrida nacken så ere klart - suck!

Jag kommer på mej själv att tänka att när ska filmen komma igång ? efter en tredjedel av den har passerat.

Sen finns det ett annat stort fel med terminator-filmerna, hur kommer det sig att terminatornerna SER information på sina nähinnor i form av TEXT! Det är ju dem själva som skickar informationen till sig  själva!! terminatorn ÄR ju datorn. Det behöver inte stå på näthinnan, de skulle ju kunna veta det direkt!

En prequel/sequel "Tillbaka till framtiden"-historia som påminde mej lite om senaste War Of The World med Tompan.

Tydligen följer två filmer till i denna postapokalyptiska terminator-triologi.


Det är lite tråkigt att det är så svårt -?- att få tag på annat än mainstream från streaming-hemsidorna. Mainstreamingsidorna! Många kanske vill se de "über-hypade" filmerna så därför erbjuds dem, men å andra sidan finns det heller inte mycket annat att välja på.


Det regnar ute igen. Jag älskar dåligt väder :)


Hmmm ska se om jag kan hitta District 9- det ska tydligen vara en intressant rulle från Sydafrika.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards