callesmat

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av admin. - 9 oktober 2009 11:06


Jag gick förbi Anderssons tobak i Bäverns gränd Uppsala (rakt ut från busstorget på centralen) nu på morgonen. Tänkte jag kunde titta om de hade godis eller nåt. Å de hade de!! En hel del piptobak på burk till gamla priser! De som är insatta borde veta att tobakskatten höjdes med ca 100% för ca två år sedan. Cigaretter är oxå dyrare samt ska bli ännu dyrare, även snus, men det där bryr jag mej inte om personligen.  Hårdast slog det nog finsmakar-kategorin piprökning, som inte ens är med i samma match som cigaretterna när det kommer till cancer. Jag är så trött på denna pekpinne-moral. I detta samhälle röker vi inte!!


Väldigt folkhemskt. Det finns ingen demokrati -kronan styr.


Nåväl - i denna mysiga kiosk med gammaldags frånvaro av både handikappramp eller plats för barnvagnar fanns det emellertid tobak från "förr!!" Bra för mej att andra inte röker! Införskaffades Robert Mcconnell Perique, Rattrays Black Mallory samt High Society och McBaren Virginia no1. Det var inte de enda sorterna - men det fick räcka för den här gången. Här skall hamstras. Burkarna står sig i åratal i oöppnat skick. Skulle köpt en Svenskan oxå så hade stofilismen känts komplett!



//Calle



Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards