callesmat

Alla inlägg den 21 september 2009

Av admin. - 21 september 2009 16:25


I morrn ska jobba på förskola i köket andra ändan av stan. Ingen bil. Fick en rundvisning och ordentlig genomgång av köket- och betalt för det (inte i handen). De tekniska bitarna är inga problem, det är mest  värmning och upplägg. Det ska inte vara någe trubbel med tiden heller, det e bara det att jag inte riktigt förstår mej på  hur man avläser avdelningslistor. Det är den lista man går igenom på morgonen och skriver upp hur många som ska äta, hur många bord per avdelning (för upplägget) och vilka allergiker som är där. Har inte stått i rest.kök på fyra år.


Fiskbullar med dilltomatsås och potatis. Finns biffar till allergikerna. Inga problem, men hur många fat osv?? Tja det får jag nog i värsta fall skjuta upp tills de kommer  och hämtar och då fråga hur många bord det är. Fast det var tanken att jag ska laga på samma fat innan som värmehålls, varpå det inte behövs någe överflyttning eller extradisk. Men ähhh jag vet hur många burkar fiskbullar som beräknas gå åt. Fattar jag inte antalet fat så fördelar jag upp alla jämnt på en massa ugnsfat eller nåt. Flytta om i värsta fall. jag är VIK. Det får dug åt dem.


Markera salladsskålar och bestick oxå. Frukost, mellanmål och frukt fixare själva.

Har skrivit en lista över var nycklar finns osv osv.


På ons ska jag till ett annat ställe, som jag inte varit på. Men en instruktionslista över utrymmen osv ska finnas. Pastagratäng och specialmat i frysen. På torsdag ytterligare ett  helt nytt ställe, steka strömming från grunden. Potatismos. Förberedd specialmat. F.ö är jag i "mörket" (dvs ovetande) över vad som väntas. Hinner inte hälsa på dessa ställen. På fredag är jag stand in för Martin i Sunnersta. Spelning i helgen. Joråsatte.....


 Det ordnar sig nog. Update lär följa.


av admin. den 22 september kl 21:49


Jo det gick bra! I morrn är det ett nytt kök jag adrig varit i.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards