callesmat

Alla inlägg den 12 juni 2009

Av admin. - 12 juni 2009 18:13


Kom just tillbax från england och hälsade på syster Gabriella, hennes kille å syskonbarnen. Det var trevligt och vi var på zoo samt jag diskade massor, vilket kändes bra. Jessica tycker om spindlar och lejon. Conrad tittar mest. Glada barn. Det lär komma upp bilder här snart, har jag hört mej själv säga .

Påväg hem med flygbussen från Linköping var det vägarbete så jag missade anslutningen till Uppsala. Har hängt hos Linus i sthlm sen dess. Vi gick till Gula villan och kollat in Were the action is-festivalen vid universitet, stod å snackade med vakter till miss i nassen. Idag spelar Pixies vid halv åtta så vi kanske står ute å lysstrar till ljudet.


Lagade fisk i morse genom att gnida in fiskbitar med masala gjord av garammasala, citron, korianderfrö, sambal oelek, svartpeppar, asafoetida, olja och jag vet inte vad. Sen frästes rödlök och hackad tomat samt äppeljos. Lade i fisk å kokade.


Tomson gjorde couscous god som f*n med smör russin å nötter å kanel.


Framöver ska jag skriva mer inlägg om barn-"anpassad" bra snabbmat. Martin får gärna hjälpa till.




///Det här e Calle

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards