Direktlänk till inlägg 22 februari 2009
Jag "hittade på" den oglamorösaste versionen av middag jag kommit på (eller en sen lunch egentligen) på länge. Stekte upp fiskpinnar,vände pitabröd i ägg som jag stekte i pannan med rödlök- idéen från fattiga riddare å crouque monsiuer. I slutet ganska hårddstek för att det inte skulle bli disktrasa av allt. lägg ihop allt strö hel del koriander- eller bladpersilja på toppen å stänk över hetsås, eller tomatsalsa eller soja kanske. Klart. Lite hårdsmält bara- dubbelpanering och vitt bröd!
Men alltså man ju ha lax istället för fiskpinnar eller vad som helst. Strimlad överblivna rester av kyckling eller revbensspjäll- som man fräser på med lite sås. Den sista kanske med ärter i?
I övrigt är det rätt mycket i skolan nu, så mycket att jag köpte en beg laptop å en SKRIVARE. Har klarat mej i fyra år utan den sistnämda men så klart den här inrättningen har litet gammaldags version av utbildning - så att det blir i längden svårt klara sig utan papperskopior där. Själv tycker jag papperskopior är helt ut-daterat- bara när du ska läsa väldigt mycket text kan det behövas- böcker typ.
///Calle
Jag är en kock som jobbar med mat till skolbarn i storhushålltill vardags. här är lite exempel på recept som jag och min kollega använder oss av som vegetariska alternativ ______________________________________ Vegetarisk mat för skolkök o...
Innertemp 72grader, fisk 52-55grader Marockanskkyckling Kycklingfilé, marineras i garam masala och citron, S+P. Bräsera i kycklingbuljong med paprika, kyckling, russin, persilja, rödlök/purjo och kikärtor Ris/couscous/bulgur ...
Kanske prova att marinera och dubbelpanera falukorv nångång. Bra sätt att måhända försöka "hotta" till en ganska tråkig produkt. Men helst kyckling-falu tycker jag. Den känns inte lika fet i smaken. Vända korvskivor i nån kladdmarinad med kans...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 | 3 | 4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 |
|||
16 | 17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 | |||
23 |
24 |
25 | 26 |
27 |
28 |
||||
|