callesmat

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av admin. - 19 januari 2009 15:42


Idag var det första dan i skolkan och jag hade vattenkammat hår, skjorts och solsken i blick!

Närå det e på universitetet och där e man mycket ballare!

Media & Kommunikationsvetenskap A vad det nu innebär, jag valde ämnet lite på PIN KIV men det verkar intressant.

Folkspäckat var det i korridoren. En kvart innan vi skulle börja kom jag, ser massa nervösa nyss utspolade gymnasieelever som rycker i dörren varranan minut, fast den e låst och ALLA STÅR UTANFÖR Å VÄNTAR.  Lite som fenomenet att trycka på trafikljusets knapp trots att ngn står där innan. Varpå jag skrockar tyst för mej själv med min, i det rummet, oöverträffade livserfarenhet (närå) vilken gör att jag  kan slappna av, vet att bara man e lite uppmärksam så löser sig allt.

Från vänster kommer det lite spexfolk i lustiga hattar som tjoar. Det är inte riktigt min grej (buskis alltså) minst sagt, och jag kände att VILKEN TUR ATT JAG BARA GÅR EN KURS och inte ett program, där de jämt ska hålla på att nollas och stå i. Förlåt KURSPAKET hetere nuförtiden.


Skoldagen bestod mest i allmän information på en timme. Det som alltid med ny skola, anteckna allt som har med viktig information att göra som du inte tror dyker upp i sinom tid i ngn kursbok eller PM, typ var man fixar passerkort, länkar tillsidor för att fixa studentkonto osv...

Men fick rätt mycket gjort idag, redan trött. Skrev in mej på Upplands,  fixat passerkort och köpt lite böcker.


Men det verkar vara en rätt mastig kurs ändå på 30hp, mycket för att vara mej. Det var ett tag sen nämligen - jag e värsta farfarn där. Utom föreläsaren som verkade vara min ålder, hmm. Fast sen tänkte jag att man måste inte vara dokorand för att vara riktig människa, sådeså! Närå men det e ju vilket som man vill. Vad andra sysslar med e inte mitt problem.


Fick reda på att vi skulle delas upp i 4 seminariegrupper (vi e ung 60!) som i sin tur delas upp i fyra undergrupper a´ 3-4 eleversom ska göra projektarbete ihop (Undra hur lång tid det tar för hälften att droppa av. Det kommer påverka grupperna...) Å jag tänkte bah Uuuugh man måste GÖRA SAKER!! Det kändes som att man vaknar på moronen under varmt täcke och måste gå ur sängen och frysa och ha en kropp. Som e trött. Om ni hajjar. Men det e bara för att jag jobbat så länge från 9-17 som drönare utan att behöva ta med mej jobbet hem- det här e bara nyttigt för mej. Så länge jag har min feta kalander så blire bra!!!

Nu orkar jag inte cykla det e för kallt, ska investera i ett busskort.


På vägen hem plockade jag upp en kökstermometer som jag beställt från Electrolux. Och persilja samt koriander i lösvikt. Så där nu har jag återknutit till ämnet på sidan! Men det ska bli skönt att få tänka på lite annat för en gång skull. Har i övrigt lixom inget styrning över vad jag grubblar över känns det som, sån e jag.


Det här e Calle som skriver. Klart slut

Av admin. - 19 januari 2009 01:02

glömde olivoljan fanns inga räkor




 h****lvete oxå         




I-lands problem

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards