Direktlänk till inlägg 1 januari 2009
Gjorde knappt nåt alls på nyår, tycker det e en rätt överklassad högtid. Känner folk i både England USA å Finland å där är det ju på helt olika tider så det känns som en massa formella ritualer bara.
Blev Chicken tikka masala till nyårsmat iallfall. Sen idag jorde jag som en "lasagne" på resterna med Cannelonni, präst- och getost! Goin all Rachel Ray on y´lls asses....
Fick en Creme brule-blåslampa i present med vilken jag sotade kycklingen. det var KANON!! En extrasmak som höjde upp det hela ordentligt. Rekommenderas! Åsså juste (yeah old skol stavning) till att grilla chili å paprika!
Ska göra nån chili i tryckkokaren jag fick! tänkte ev med bog på ben, oxsvans, kalvben vilka får koka tills de trillar sönder.
Oxå tomatjos med ugnsrostad och mixad paprika, "flamad" eklagrad bourbon, hela shalloten å vitlökar, timjan å rosmarin, rökt paprikapulver å chipotle, långpeppar, svartpeppar, spiskummin å korianderfrö, stjärnanis, majskolvar i bitar, pulveriserad torkad svamp, kakao, sardeller och salt i slutet. Kanske avsluta med smör som fått ta smak av lite mögelost.
///calle
Jag är en kock som jobbar med mat till skolbarn i storhushålltill vardags. här är lite exempel på recept som jag och min kollega använder oss av som vegetariska alternativ ______________________________________ Vegetarisk mat för skolkök o...
Innertemp 72grader, fisk 52-55grader Marockanskkyckling Kycklingfilé, marineras i garam masala och citron, S+P. Bräsera i kycklingbuljong med paprika, kyckling, russin, persilja, rödlök/purjo och kikärtor Ris/couscous/bulgur ...
Kanske prova att marinera och dubbelpanera falukorv nångång. Bra sätt att måhända försöka "hotta" till en ganska tråkig produkt. Men helst kyckling-falu tycker jag. Den känns inte lika fet i smaken. Vända korvskivor i nån kladdmarinad med kans...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 |
4 | ||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | |||
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | |||
19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 |
25 |
|||
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||||
|