callesmat

Alla inlägg den 21 december 2008

Av admin. - 21 december 2008 19:41

pweh!


varit ute hela dan å jagat efter presenter men jag TROR jag e typ klar. fasen att jag ska jobba må tisdag. nu diskar jag å måste hinna städa å äta (BLT har jag tänkt) å bränna skivor å tänka å blanchera kyckling bitar samtidigt (tinade den för två dar sen visste inte att jag skulle ha så ont om tid). Detta kräver musik!


appropå inget men Laibach kommer till Uppsala konsert & kongresshus 13feb.  Det e klassisk slovensk industri. Kanonbra.


nu msåte jag äta bacon-sallat-tomat-trekantsmacka!!! 


BORT TAGEN BILD


På bilden översta raden BLT, nästa rad inlagd paprika sen blancherad kyckling, den blir saftigare så. En bonus med detta är oxå att du slipper tvätta händerna  "bara du tittar på den" sen.


Hällde över citron lite salt å chili å slängde ihop en tandoorimarinad på sidan av utav yoghurt- mjölk/grädde- saffran- spiskummin- vitlök å ingefära att marinera i morgon. Fast gör jag den nu hinner den dra. Det e oxå vikigt att chilin å citronen får direkt kontakt med kycklingen så man häller på det först.

Av admin. - 21 december 2008 18:36

...bröd till soppan i dag. Hade dock ingen jäst så det fick bli bakpulver istället. Funkade fint. Använde en blandning av fin mix o soja mjöl. O vatten, olja o salt. Gräddade av i 250 grader ca 10 min.



///M

Av admin. - 21 december 2008 18:31

Idag på promenad med Annie o Maria så gjordes ett besök på Gottsundas förnämsta grönsaksbod. Där införskaffades en knippe av vardera koriander, bladpersilja och grön mynta. Mmmmm mycket trevlig o inspirerande!

Till lunch så åt vi sedan linssoppan som finns här på bloggen med mycket korandr o persilja i...Smaskens.


Av admin. - 21 december 2008 00:46

VEGETARISKT


Fick en enkel idé som kanske inte är ett dugg unik.


Göra italiensk maräng (med varmsockerlag å citron) och blanda i krossad polkagris i smeten samt en liten nypa salt (gör det lättare att vispa). Grädda av sen doppa i smält mörkt choklad??? Undrar om det skulle funka med vanilj i marängen eller om det bli overkill å äckligt.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Vad tycker ni om designen på bloggen? 1=sämst 5=bäst
 1
 2
 3
 4
 5

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards